Verzilver je waardebon bij de lokale handelaars

In het kader van het herstelplan werkte Knokke-Heist een waardebonactie uit waarbij inwoners en tweedeverblijvers werden beloond met een shoptegoed van 150 en 200 euro als ze gingen shoppen bij de lokale handelaars. De actie draaide ondertussen op volle toeren maar de verstrengde coronamaatregelen, zorgden ervoor dat heel wat handelaars niet konden profiteren van de waardebon waardoor de actie enkele maanden werd stilgelegd. Nu meer versoepelingen van de maatregelen in zicht komen, is de heropstart van de Knokke-Heistse waardebon ook een feit.

Op 9 juni heropent de horeca volledig hun deuren. Om niet tijdens die eerste drukte de waardebon te herstarten, werd gekozen om de KH waardebon opnieuw geldig te maken vanaf maandag 14 juni 2021. Vanaf dan is de KH waardebon 2 maanden geldig tot en met zondag 15 augustus 2021. Zo hebben de handelaars voldoende tijd om zich optimaal voor te bereiden en alles in goede banen te laten verlopen.

 

Gebruik waardebon

Heb jij nog steeds saldo beschikbaar op jouw KH Waardebon? Geniet dan van een lekker etentje of een uitgebreide shoppingsessie in Knokke-Heist. Je kan de bon gebruiken bij meer dan 500 deelnemende handelaars. De meeste deelnemende horecagelegenheden en lokale handelaars kan je herkennen in het straatbeeld aan hun zichtbare raamsticker. Heel wat zaken bieden bovendien een leuk extraatje aan om je over de streep te trekken om de bon in hun handelszaak uit te geven. Een overzicht van deze leuke acties vind je hier terug. Het is wel belangrijk dat iedereen zijn waardebon goed bijhoudt. Gooi die dus zeker niet weg, want het is nog steeds de oorspronkelijke bon die je moet gebruiken.

Je kan jouw waardebon in één of meerdere keren gebruiken. Zeg op voorhand welk bedrag je met je bon wil besteden. Ligt je aankoopbedrag hoger, dan kan je het resterende bedrag gewoon bijbetalen. Ligt je aankoopbedrag lager, dan wordt het gespendeerde bedrag afgetrokken van de waardebon.

Check jouw saldo

Ben je benieuwd naar het saldo van jouw waardebon of heb je graag een overzicht van je transacties? Vind je je waardebon niet terug? Je kan alle informatie terugvinden via het gebruikersportaal. Tevens kan je ook hier je QR-code raadplegen bij verlies van de waardebon.

HEB JE NOG VRAGEN OF HULP NODIG?

Hieronderder hebben we de meest voorkomende vragen opgesomd. Heb je toch nog een vraag? De medewerkers van de balies van de Gemeente Knokke-Heist helpen je graag verder. 

Toerisme Knokke (Zeedijk 660)
Toerisme Heist (Pannenstraat 138)
Stadhuis (A. Verweeplein 1)
Sociaal Huis (Kraaiennestplein 1)
Cultuurcentrum en Bibliotheek Scharpoord (Maxim Willemspad 1)
Sportcentrum De Stormmeeuw (E. Verheyestraat 14)
Bibliotheek Heist (Kerkstraat 32)
Bib uitleenpost Westkapelle (Dorpsstraat 60)

Bekijk hier het reglement van deze waardebonactie

Veelgestelde vragen

Krijg ik een nieuwe waardebon om te spenderen? 

Neen! De waardebon werd automatisch gestort op dezelfde kaart/QR-code waarmee je reeds gespaard hebt. 

Wat is de inruilperiode? 

De waardebon kan ingeruild worden tussen maandag 14 juni en zondag 15 augustus 2021.

Waar kan ik het geld komen innen? 

Dit is niet mogelijk. Je kan enkel je verdiende geld spenderen met je waardebon in de deelnemende handels- en horecazaken. 

Bij welke handels- en horecazaken kan ik terecht om mijn waardebon te gebruiken? 

Die vind je hier. De handelszaken die een extraatje aanbieden kun je hier raadplegen.  De deelnemende handelaars hebben meestal ook een raamsticker hangen. 

Welk deel van mijn gespaarde punten kan ik spenderen? 

  • Heb je een domicilie-adres in Knokke-Heist? Dan krijg je 1/3de van het gespaarde puntentotaal terug in euro’s, met een maximum van €150. 
  • Heb je een tweede-verblijfsadres in Knokke-Heist? Dan krijg je 1/4de van het gespaarde puntentotaal terug in euro’s, met een maximum van €200. 
  • Heb je een standplaats op een kampeerpark in Knokke-Heist? Dan krijg je 1/4de van het gespaarde puntentotaal terug in euro’s, met een maximum van €40. 

1 punt staat hierbij gelijk aan 1 euro. 

Moet ik de waardebon in 1 keer spenderen? 

Nee, je kan de waardebon in meerdere keren gebruiken, tot je saldo opgebruikt is. 

Wat als mijn aankoopbedrag hoger ligt dan mijn beschikbare saldo op de waardebon?  

Ligt je aankoopbedrag hoger, dan kan je het resterende bedrag gewoon bijbetalen. 

Wat als mijn aankoopbedrag lager ligt dan mijn beschikbare saldo op de waardebon?  

Ligt je aankoopbedrag lager, dan wordt enkel het gespendeerde bedrag afgetrokken van de waardebon. 

Kan ik de waardebon inwisselen in contanten? 

Nee, de waardebon kan niet ingewisseld worden in contanten, een ander betaalmiddel of cadeaubon.  

Ik ben mijn fysieke waardebon kwijt. Wat moet ik doen? 

Indien je de QR code op je smartphone hebt staan, hoef je niets te doen. De QR code op de smartphone is hetzelfde waard als de fysieke versie. Indien je geen QR code op je smartphone hebt, kun je inloggen via het gebruikersportaal. Daar kan je ook de QR code terugvinden, alsook je totaal saldo en andere informatie. Bij betwisting over bepaalde transacties, te kort aan punten.., stuur een email naar knokke-heist [at] wearewisely.com

Waar kan ik de resterende waarde van mijn bon raadplegen?  

Het resterende saldo kan geraadpleegd worden via volgende link het gebruikersportaal. Je kunt dan zien hoeveel geld erop staat, waar er werd uitgegeven en hoeveel er nog resterend is.  

Ik heb mijn kaart geregistreerd, maar ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen? 
 
Klik op de optie wachtwoord vergeten en stel deze opnieuw in.  Als het dan nog steeds niet lukt stuur dan een e-mail naar knokke-heist [at] wearewisely.com.  
 
Ik log in met mijn kaartnummer en krijg melding dat de kaart al geregistreerd is. Hoe komt dit? 

Eens de kaart is geregistreerd, kan je enkel nog inloggen via email en wachtwoord. 

Mijn kaart is gestolen. Wat moet ik doen? 

Indien de kaart gestolen is, kan je deze blokkeren via het gebruikersportaal. Kom daarna naar het stadhuis met je identiteitskaart om een nieuwe kaart aan te vragen. 

Kan je nog registreren na 30 september als je al punten hebt gespaard?

Neen, dat is niet mogelijk.

Ik ben tweedeverblijver en heb geen spaarkaart gekregen. Wat nu? 

Normaal gezien heeft eind juni iedereen in de gemeente Knokke-Heist een kaart ontvangen. De gemeente heeft sinds dan ook ruim gecommuniceerd, zodat iedereen die geen had ontvangen toch de tijd kreeg om dit te melden een eentje aan te vragen. Ook zonder fysieke kaart kon je dan registreren en sparen. Indien je deze niet ontving, weggooide of niet registreerde en geen punten spaarde, dan kan je geen gebruik meer maken van de waardebon.  

Hoe kan ik als handelaar geld van de waardebon halen?

Dit staat allemaal uitgelegd in de handleiding